Što ponjeti!
Kuhinjske krpe, sve za ispiranje, pranje posuđa i sl.
Ručnike i ručnike za plažu
Zaštitno odjelo za kišu, zaštitne radne rukavice za hvatanje muringa ili hrđavog lanca na plutačama.
Za hodanje po brodu cipele sa svjetlim potplatima!!!
12 V punjači za mobitele, foto i ostale aparete.
Na brodu nikuda u cipelama sa visokom petom, između ostalog postoji i opasnost od ozljeđivanja prilikom izlaska sa broda. Eventualno ih obucite tek na obali.
Na brodu nema 220 volti, pa sušilo za kosu na brodu ne radi!!! (osim u marini)
Sprej protiv insekata za mirnu noć!
Savjeti:
1.Svako tolko nautičari krivo vežu konop na plutaču. Uvijek vežite konop na donje oko plutače, nikada na gornje, jer plutače su većinom plastične, te donje i gornje oko većinom nisu međusobno povezani čvrstom vezom.
Također – molimo plutaču, konop, lanac i betonski blok na kojem je plutača nakon vezivanja pregledajte u vodi, plivanjem, kako nebi neki od spojeva bio oštećen.
Često se vide posade kako plutaču pokušavaju uhvatiti s pramca, i to skiperi obično još prepuštaju damama. Prova je puno previsoka, a brod je obično još i u pokretu, tako je gotovo nemoguće čakljom privući bovu na pramac broda. Preporučamo: uhvatite plutaču sa krmene platform, te ju vežite pomoćnim konopom na krmi a kasnije u miru pričvrstite pravi konop na plutaču te učvrstite na pramcu.
Ne vežite plutaču preblizu provi, ovisno o mjestu do slijedećeg broada preporučamu na oko 5 m udaljenosti.
2. Most između otoka Ugljana i Pašmana ispred Zadra!
Jedrilicama od 37 stopa na više ne prolazite ispod mosta. Mnoge, mnoge jedrilice su pod mostom ostale bez jarbola!!! A i ljudi se mogu ozbiljno ozlijediti! Dragi skiperi, molimo čuvajte svoju posadu i brod.
Lagano prilaženje mostu i ispitivanje, mogu li ipak proći, to ne funkcionira, jer u prolazu je brzina morske struje i do 4-5 čvora, pa kad jednom uđete u kanal, i otkrijete kako ste previsoki, više nema vožnje nazad!!!
3.Ne vucite gumenjak konopom za sobom! Uvijek ga stavite na Palubu i dobro učvrstite, čak ako vidite druge kako ih vuku!
4. Uvijek sami birajte rutu plovidbe oslanjajte se samo na nautičku kartu, nikada ne slijedite drugi brod bez vlastite provjere na karti. Prečesto smo već čuli skipera koji se nasukao „ali ispred nas je prošla jedrilica bez nasukavanja“ Tu postoje dvije mogućnosti, ili skiper ispred nije pratio kartu pa je imao sreće, ili je već tuda prolazio pa je poznaovao dno u metar točnosti. Ali ako je i ovaj drugi slučaj, nikada ne pratite bez vlastite provjere na karti.
5. Vezanje broda!
Ponekad radi stjenovitog dna uz molo morat ćete brod vezati provom prema molu, često je to slučaj pred restoranima.
Ako noću dođe nevera ili jak vjetar, opterećenje na konope za vez bude prejako, pa nećete moć dotegnuti ili olabaviti privezne konope, zato uvijek vežite brod kao da će doći nevera.
6. Bokobrane uvijek pospremite u brod ili učvrstite na palubi, isto tako uredno složite i pospremite sve konope, kako bi uvijek bili spremni
7. Nikada se ne oslanjajte samo na GPS plotter, mnogi su se tako već nasukali.